اخبار و مقالات

تفاوت مبل و کاناپه در چیست؟

تفاوت-مبل-و-کاناپه

تفاوت مبل و کاناپه در چیست؟

شاید تا به حال اسم کاناپه را زیاد شنیده باشید  و تصور کنید منظور از کاناپه همان مبل است که در خانه همه ی افرا پیدا می شود  اما باید بگوییم در اشتباه هستید زیرا  این دو دارای تفاوت هایی هستند اما این تفاوت مبل و کاناپه در چیست؟ در ادامه به بررسی تفاوت مبل و کاناپه می پردازیم تا ببینم این دو به چه دلایلی از هم مجزا هستند پس لطفا ما را تا انتها مطلب دنبال کنید و اگر سوال و یا نقطه نظری دارید آنرا از طریق واتس اپ و یا بخش دیدگاه وبسایت در انتهای مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

مبل چیست؟

شاید این عنوان برای شما خیلی مسخره  باشد که مبل چیست اما خیلی از افراد تاریخچه پیدایش مبلمان را نمی‌دانند  دقت کنید هر وسیله نرم یکه ما می‌توانستیم روی ان بنشینیم مبلمان نیست مبلمان به دسته بندی های زیادی تقسیم می شود.  مبلمان منزل که امروزه به یکی از اساسی ترن وسایل زندگی که در واقع یکی از ملزومات زندگی نیز محسوب می شود . ابتدا باید بگوییم منظور از مبلمان تنها به مبل های معمولی خلاصه نمی شود و شامل میز ها ، صندلی ها ، تخت ها و .. نیز می شود،

کاناپه چیست؟

کاناپه در واقع واژه ای فرانسوی است که به مبل های ۳نفره و ۲نفره و گاها ۴نفره که اکثرا به منظور نشستن برای چند نفر طراحی شده است.

کاناپه بعنوان یکی از رکن های  اصلی در سرویس های مبلمان شناخته می شود که نوع چیدمان مبلمان در منزل حول محور آن می چرخد و بر روی دیزاین خانه بسیار تاثیرگذار است. شاید به همین خاطر است که خریداران در زمان انتخاب مبل به مدل طراحی و اندازه کاناپه بیش تر توجه می کنند زیرا یکی از اصلی ترین نکات خرید مبلمان های راحتی اندازه و ابعاد مبل ها ست.

تفاوت-مبل-و-کاناپه

تفاوت میان مبل و کاناپه

در واقع تفاوت میان مبل و کاناپه شاید فقط در چند نفره بودن آنها باشند تعداد مبل های راحتی معمولا بصورت یک کاناپه های  ۳نفره، یک کاناپه ۲نفره و دو مبل تک یا بصورت یک کاناپه ۳نفره و ۴عدد مبل تک می باشند. مدل و انواع طرح کاناپه در مبل راحتی، مبل سلطنتی و استیل بسیار مهم  است و نقش تعیین کننده ای در دیزاین و زیبایی یک سرویس مبلمان دارد به همین علت  است که طراحان مبلمان بر روی کاناپه تاکید ویژه ای دارند و همیشه سعی بر خاص و زیبا شدن کاناپه ها  دارند.

در بعضی اوقات هم در بین فروشنده گان مبلمان  و مردم بجای کلمه کاناپه از کلمه مبل سه نفره و یا مبل دو نفره استفاده می کنند.

البته لازم نیست زیاد نگران این موضوع باشیم زیرا شاید تنها تفاوت مبل و کاناپه در همین کلمات عامیانه باشد. به هرحال این موارد در زمان خرید مبلمان چندان مهم نیست و شما می توانید مبل خود را  هر جور  که راحت هستید نام گذاری کنید.

در واقع کاناپه واژه ای که از زبان فرانسه وارد زبان ما شده است. اگر بخواهیم دقیق باشیم  معادل آنرا در فارسی و اینکه مورد قبول در بازار مبل و بین فروشندگان مبلمان باشد می توانیم مبل سه نفره یا مبل دو نفره را جایگزین کنیم.

انواع کاناپه

حال که تفاوت میان مبل و کاناپه را به خوبی متوجه شدیم بزارید ببینم کاناپه ها به چند دسته تقیم می شوند:

1. کاناپه دو یا سه نفره

کاناپه دو نفره و یا سه نفره مختص ست های مبلمان  راحتی هستند . یکی از نکات مهم در مورد کاناپه های مبل راحتی، میزان راحت بودن آن است. کاناپه ای انتخاب کنید که بتوانید در زمان تماشای برنامه مورد علاقه‌تان به‌ راحتی بر روی آن دراز بکشید و هم‌زمان نیز خستگیِ ناشی از یک روز کاری را از تن بیرون کنید.

2. کاناپه کلاسیک

معمولا کاناپه ها در مبلمان  کلاسیک به صورت ۳نفره و دسته آن تمام پارچه و یا به اصطلاح دسته متکایی است و این یکی از تفاوتهای مبل کلاسیک با استیل است.

3. کاناپه تختخواب شو

یکی دیگر از انواع پر مصرف کاناپه ها  مخصوصا برای خانه ها و اتاق های کوچک  کاناپه های تختخواب شو است. شما می توانید از آن هم بعنوان یک مبل سه نفره و یا دونفره و حتی تک نفره برای اعضای خانواده و در زمان مهمانی استفاده کنید و هم بعنوان یک سرویس خواب یک یا دونفره.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید در صورت تمایل می توانید  با استفاده از بخش اشتراک گذاری آنرا با دوستانتان که قصد خرید مبلمان دارند به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *